Har din bedrift etablert – eller videreført - gode rutiner for datasletting etter lang tid med hjemmekontor? Her er en liten påminnelse!
Navneendringen skjer i forbindelse med selskapets reposisjonering da vi ønsker å bli enda tydeligere i vårt arbeid med å prioritere sikkerheten for våre kunder. Sensitiv informasjon skal ikke komme på avveie og vi jobber kontinuerlig med forbedringer. Vi vil derfor i løpet av få uker montere ny kvern for destruksjon av papir, nettopp for å tilfredsstille stadig strengere krav fra våre kunder.
Sørg for at bedriftens PC’er, mobiltelefoner, harddisker og andre digitale lagringsmedier med sensitiv informasjon ikke kommer på avveie.
Hvis personopplysninger eller forretningskritisk informasjon kommer på avveie kan det føre til store økonomiske konsekvenser og tapt omdømme. For å unngå dette må du ha gode løsninger for sikker makulering og destruksjon.
Har din bedrift etablert – eller videreført - gode rutiner for datasletting etter lang tid med hjemmekontor? Her er en liten påminnelse!
Når en medarbeider slutter, skal hans eller hennes e-postkasse avsluttes. Informasjon som ikke er nødvendig for driften skal slettes. Det samme gjelder personopplysninger om den ansatte. Har du rutiner som sikrer at din bedrift utfører dette i henhold til gjeldende lovverk?
De aller fleste av oss tar det for gitt at sykehus og helseforetak har full kontroll på sensitiv informasjon og at de har gode rutiner som fungerer, slik at personlige opplysninger ikke havner på avveie. Men hvor gode er egentlig helsevesenet på dette området generelt?